סרן ליאור סיון הי"ד נפל בקרב בדרום הרצועה

    קובי פינקלר No Comments on סרן ליאור סיון הי"ד נפל בקרב בדרום הרצועה

    הותר לפרסום: סרן במיל' ליאור סיון הי"ד בן 32, מבית שמש נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה | גורמים מדיניים מסרו לעיתון הוושינגטון פוסט כי ישראל שוקלת הפסקת אש בת יותר משבוע

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות מול מחבלי החמאס: סרן במילואים ליאור סיון בן 32, מבית שמש, קצין לוחם בגדוד 363, חטיבת ׳הראל׳ נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה, הי"ד. בכך עלה מספר חללי המלחמה משורות צה"ל ל-465 חללים.

    ליאור סיון הי"ד

    כמו כן, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

    המאמץ להחזרת החטופים: גורמים מדיניים מסרו לעיתון הוושינגטון פוסט כי ישראל שוקלת הפסקת אש בת יותר משבוע בכדי לאפשר לארגון הטרור חמאס למצוא כמה שיותר חטופים ולשחרר אותם במסגרת הפעימות הקודמות. גורמים אמריקניים הבהירו, כי הלחץ על ישראל לסיום המלחמה גבוה ובכך הסיוע ההומניטארי לתושבי הרצועה צריך להתגבר.

    בתוך כך, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ייפגש היום בקהיר לדיון בסוגיית שחרור החטופים. הלילה נפגש הנייה בקטאר עם שר החוץ של איראן. בחמאס עדיין דורשים הפסקת אש מוחלטת בתמורה לעסקה חדשה וממשיכים בטרור הפסיכולוגי. אמש הג'יהאד האסלאמי, פירסם תיעוד בו נראים שני החטופים אלעד קציר בן 47 וגדי מוזס בן ה-79 .השניים תושבי הקיבוץ ניר-עוז.

    video
    play-sharp-fill

    במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש עם כעשרים משפחות חטופים. נתניהו אמר למשפחות "אני מחויב באופן אישי – לשחרור כל החטופים. הדרישה היא להביא את כולם". רובי חן, שבנו איתי נחטף לעזה הגדיר את הפגישה כעניינית ואמר "אנחנו בטוחים שהדרג המדיני עושה את כל המאמצים להחזיר את החטופים הביתה".

    שבעים וחמישה ימים למלחמה, כוחות צה"ל העמיקו ביממה האחרונה את הפעילות בחאן יונס שבדרום הרצועה. חיל האוויר תקף הלילה יעדי טרור רבים ברחבי הרצועה. צה"ל הכריז אמש על כיבוש שכונת ג'באליה מעל ומתחת לקרקע. במסגרת הפעילות כוחות אוגדה 162 חיסלו מאות מחבלים ונכנעו כ-500 מחבלי חמאס שחלקם היו מעורבים במתקפה על יישובי עוטף עזה בעיצומה של שמחת-תורה.

    ובאשר לגזרה הצפונית, שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני בתוצאה מירי רקטי לעבר מוצב צה"ל בסמוך למלכיה. כמו כן, שישה שיגורים יורטו הלילה במרחב יפתח. דקות ספורות לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף בשטח לבנון את המשגר ואת חוליית המחבלים שביצעה את הירי.

    ארה"ב שוקלת לפתוח במתקפה צבאית נגד החות'ים בתימן. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, על פי הדיווח, הפנטגון צפוי להציע לנשיא ביידן תגובה חריפה מתוך ההבנה שהכוח הרב-לאומי שהוקם בים סוף אינו מספיק כדי להסיר את האיום. עם זאת, בוושינגטון עדיין מעוניינים למצות את המהלכים הדיפלומטיים, לפני תקיפה אפשרית בתימן.



    0 תגובות